sobota, 6 września 2014

Za tydzień o tej porze...

...będziemy już po biegu. Niesamowite jak ten czas zleciał. Trochę się bałam, że się nie zdążę zregenerować po ostatnich zawodach w Krynicy, ale nawet nie jest tak źle.
Trenuję intensywnie, ale staram się nie przesadzić. Dziś byłam na TRX'ie i naszym tradycyjnym sobotnim bieganiu. Zamiast interwałów zrobiliśmy dwie długie trasy wokół kopca, w sumie ok. 9 km. Postanowiłam wypróbować żele, które zamierzam zabrać na Słowację i jestem pozytywnie zaskoczona. Nie mdliło mnie ani nie miałam poczucia ciężkości w żołądku.



Izomaltuloza (Palatinose™) - to węglowodan należący do disacharydów, zbudowany z glukozy i fruktozy połączonych stabilnym wiązaniem 1,6- glikozydowym. Proces rozkładu izomaltulozy w organizmie jest od 4 do 5 razy wolniejszy od rozkładu sacharozy. Cukier ten charakteryzuje się niskim indeksem glikemicznym (IG=32) , stanowi zatem pożądane źródło energii o przedłużonym uwalnianiu. Nie powoduje przy tym gwałtownego wzrostu poziomu insuliny, ograniczając możliwość przyrostu tkanki tłuszczowej. Naturalnymi źródłami izomaltulozy są melasa trzciny cukrowej oraz miód. Szczególną właściwością tego cukru jest to, iż nie ulega w jamie ustnej fermentacji oraz w odróżnieniu od sacharozy nie wpływa pozytywnie na rozwój próchnicy zębów. 
W dietetyce i suplementacji sportowej izomaltuloza używana jest jako składnik preparatów węglowodanowych, węglowodanowo-białkowych i stacków około treningowych. Stanowi znakomitą, niskoglikemiczną alternatywę dla innych cukrów prostych i maltodekstryny, ceniona zwłaszcza przez osoby mające tendencję do szybkiego przyrostu tkanki tłuszczowej.

Vitargo - są to węglowodany, które najszybciej uzupełnienia poziom glikogenu w mięśniach.
Jest to produkt ultra-hipotoniczny o niskiej osmozie przez co transportowanie węglowodanów z układu trawiennego do mięśni jest dużo szybsze. Może być stosowany jako uzupełnienie glikogenu mięśniowego przed i po wysiłku fizycznym, jak również i w trakcie.

W trakcie długotrwałego wysiłku fizycznego trzeba uzupełniać węglowodany. Po zjedzeniu banana czy jakiegokolwiek innego owocu mam kolkę. Zostają żele.

Kinga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz