piątek, 30 stycznia 2015

Mięśnie podłopatkowe

Żeby kózka nie skakała... nadwyrężyłam jeden z mięśni, trudno mi zlokalizować który, najprawdopodobniej podgrzebieniowy albo obły większy...heh, ale lekarz internista też nie wiedział... W każdym razie treningi angażujące górną część ciała, obręcz barkową, plecy odpadają i zostało mi tylko bieganie. Lekarz przepisał mi Olfen 75 SR (lek na stawy...hm...)


Ciekawe, czy pomoże??


Dziś postanowiłam odpocząć i wykorzystać wolny czas na dokształcenie się z zakresu anatomii.

Mięsień podgrzebieniowy to płaski mięsień zlokalizowany na grzbietowej powierzchni łopatki. Jego funkcją jest odwracanie ramienia (rotacja na zewnątrz). Częściowo wspomaga podnoszenie ramienia.

Mięsień obły większy jest rozpostarty między dolnym kątem łopatki a górnym fragmentem trzonu kości ramiennej. Jego funkcją jest obracanie ramienia na zewnątrz i przywodzenie go do klatki piersiowej.

Mięsień obły mniejszy przebiega wzdłuż dolnej krawędzi mięśnia podgrzebieniowego. Jego funkcją jest rotacja kości ramiennej na zewnątrz oraz napięcie torebki stawowej.

Czuję ból przy rotacji ramienia na zewnątrz albo przy jego podnoszeniu, czyli odpowiedzialny jest któryś z dwóch pierwszych mięśni.

Kinga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz