czwartek, 26 września 2013

Kasza gryczana ze szpinakiem... mniam :)

Trochę za dużo żółtego sera mi się dodało, ale w sumie lubię ser ;)



Na maśle podsmażyłam drobno posiekaną cebulę i czosnek. Dodałam zamrożony szpinak. Na sam koniec dodałam pokrojony w kostki żółty ser i do smaku szczyptę soli czosnkowej i pieprzu ziołowego. Wyszło super!! :)

Zupełnie nie rozumiem, dlaczego ludzie mówiąc czy pisząc o szpinaku twierdzą, że mają przykre doświadczenia z dzieciństwa... Hm... moja mama nigdy nie przygotowała żadnej potrawy ze szpinakiem, bo... prosta sprawa... szpinak nie był popularny w kuchni polskiej. Wydaje mi się, że cała ta niechęć do tej pysznej zieleniny wynika z naoglądania się amerykańskich sitcomów, w których dzieciaki wykrzywiały twarze na widok szpinaku.

Szpinak jest bogaty w witaminy i sole mineralne. Zawiera potas, foliany, żelazo, witaminy C, E, K, betakaroten i witaminy z grupy B.

Jeśli ktoś potrafi go dobrze przyrządzić, a sposobów jest wiele, to zapewniam, że... niebo w gębie ;)

Kinga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz