wtorek, 24 lutego 2015

Turecka Pide

Co prawda z lekkim poślizgiem, ale wrzucam przepis z mojego niedzielnego gotowania. Myślałam, że będzie dużo zachodu ze zrobieniem tego tureckiego specjału, ale potrawa okazała się prosta i szybka w przygotowaniu. Ciasto przygotowałam rano, żeby zdążyło ładnie wyrosnąć. Potem przyrządziłam mięso. W międzyczasie udało mi się pobiegać i pójść na basen.

Składniki:
Ciasto - ok. 200 g mąki orkiszowej, 150 ml letniej wody, 4 łyżki oleju rzepakowego, pół łyżeczki soli, pół łyżeczki cukru, 2 łyżeczki suszonych drożdży instant.
Do wyrobienia ciasta użyłam miksera, bo trzeba sobie ułatwiać życie... Zostawiłam je w ciepłym miejscu, żeby wyrosło.
Farsz mięsny - ok. 400 g mięsa mielonego (najlepiej wołowego, ale może też być wieprzowo- wołowe), 1 średnia czerwona cebula (pokrojona w drobną kostkę), 3 ząbki czosnku (pokrojone w kostkę), 3 łyżki przecieru pomidorowego, do smaku kmin, czarny pieprz, lubczyk, tymianek, papryka ostra (kupiona w tureckim sklepie), sól.
Wszystkie składniki dokładnie wymieszałam i zostawiłam na około 2 godziny w lodówce.
Do dekoracji - czerwona papryka.


Ciasto rozłożyłam na blasze, na papierze do pieczenia. Na cieście równomiernie rozłożyłam mięso, a na nim pokrojoną w cienkie paski czerwoną paprykę. Tak przygotowaną potrawę piekłam w piekarniku przez 30 minut, w temperaturze 200°C.
Łatwe, proste i przyjemne w przygotowaniu, a na dodatek bardzo smaczne...polecam!!

Kinga

1 komentarz: