czwartek, 12 lutego 2015

Hipoglikemia

Zaliczyłam "odlot" podczas dzisiejszego treningu. W momencie odcięło mi cukier. Poczułam jak robi mi się słabo, zawroty głowy i mroczki przed oczami. Pewnie bym zemdlała, gdyby nie to, że koleżanka poratowała mnie swoim izotonikiem.
Hipoglikemia to stan, w którym ilość glukozy we krwi spada poniżej 55 mg/ dl. Jej przyczyną może być niedożywienie lub głodzenie (odpada w moim przypadku) albo znaczny wysiłek (hm...). Pozostałe przyczyny mogę z góry wykluczyć (http://pl.wikipedia.org/wiki/Hipoglikemia).
Hipoglikemia objawia się między innymi poprzez: osłabienie, nudności, niepokój, drżenie i wzrost napięcia mięśniowego, tachykardię (częstoskurcz - przyspieszenie akcji serca powyżej 100 uderzeń na minutę), zaburzenia oddechu i krążenia.
Miałam kiedyś podobny spadek cukru we krwi, ale wtedy fatalnie się odżywiałam i praktycznie nie uprawiałam sportu. Nie wiem, skąd dzisiejsza reakcja mojego organizmu. Nie zjadłam ani jednego pączka i może to właśnie dlatego ;)
Organizm reaguje na spadek poziomu cukru we krwi poprzez hormony podnoszących cukier (adrenalina, glukagon, kortyzol, somatotropina).
Moja konkluzja jest taka, że albo muszę spożywać więcej węglowodanów, najlepiej złożonych, albo muszę odpocząć. Tylko, że to drugie wymaga dużego samozaparcia...

Kinga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz