wtorek, 24 listopada 2015

Co z tym żółtkiem?

Co inny trener lub dietetyk, to inna opinia na temat żółtka... jeść czy nie jeść? Postanowiłam sama zrobić rozeznanie i oto, czego się dowiedziałam.
Żółtko jajka jest źródłem luteiny, barwnika działającego jak wewnętrzne okulary słoneczne, filtrującego szkodliwe dla oczu światło niebieskie i zapobiegającego uszkodzeniom siatkówki. Poza tym stanowi największe źródło pokarmowe lecytyny, która jest niezbędna do budowy choliny. Ta z kolei umożliwia przesyłanie impulsów, mających wpływ na jakośc pamięci, przyspiesza usuwanie tłuszczów z wątroby, zapobiega ich odkładaniu na ścianach tętnic.

Jaja na zdrowie?

Żołtko jaja kurzego zawiera cholesterol, ale z drugiej strony kurze jajo jest bogatym źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, które powodują obniżenie zawartości choresterolu całkowitego oraz frakcji złego choresterolu (LDL).

Skarby ukryte w jajkach

Żołtko zawiera witaminy A, D, E, witaminy z grupy B oraz magnez, żelazo i sód.

Białko jest zdrowsze od żółtka? Co siedzi w... jajku

Sama zjadam na drugie śniadanie 2 lub 3 całe jajka, w różnej formie... jajecznica, omlet, sadzone, na twardo... Od dwóch lat regularnie sprawdzam poziom choresterolu i jest w normie. Jaki z tego wniosek? Nie marnujmy jedzenia. Jest tylu ludzi na świecie, którzy nie mają czego włożyć do ust.

Kinga

2 komentarze:

  1. Ja jem jajka i nie potrafię sobie póki co wyobrazić bez nich życia.

    OdpowiedzUsuń
  2. I jajkach jest tyle sprzecznych informacji, że fajnie zachować umiar ;). Sama jem całe i raczej inaczej nie zamierzam.

    OdpowiedzUsuń