niedziela, 9 lutego 2014

Jak być fit? 10 punktów

Właśnie przeglądam niemiecki magazyn na temat sportu i diety, który wczoraj dostałam od Magdy. Znalazłam w nim bardzo ciekawy artykuł, który w 10 punktach opisuje jak być fit:

1. Zjedz dobre śniadanie - to najważniejszy posiłek dnia
Ja bym co prawda zrezygnowała z pełnoziarnistego pieczywa i musli na rzecz wafli ryżowych albo owsianki, ale to jest kwestia indywidualna.

2. Bądź realistą - małymi krokami do celu
Trzeba sobie stawiać cele możliwe do osiągnięcia i umacniać w sobie przekonanie, że się je osiągnie. Dobrze jest też określić jakieś ramy czasowe dla założonych celów.

3. Używaj schodów zamiast windy
Powinno się pokonać 200 schodów dziennie, to jest odpowiednik 10 pięter.

4. Dzień na diecie
Generalnie zawsze należy zwracać uwagę na to, co i kiedy się je, ale jednego dnia w tygodniu można zastosować dietę z prawdziwego zdarzenia. Oto propozycja:
* śniadanie: 2 jajka, pomidor, szynka, kawa lub herbata
* obiad: 200 g sałaty i stek
* przekąska: tofu, owoce
* kolacja: 400 g szpinaku z serem owczym, cebulą i orzechami

5. Śpij na czczo - 7 godzin na dobę

6. Unikaj podjadania między posiłkami
Zaoszczędzenie 250 kalorii dziennie (ciastka, czekolada, degustacja przygotowywanego posiłku) pozwoli zrzucić 1 kg w ciągu miesiąca.

7. Zwiększaj masę mięśniową
Mięśnie spalają najwięcej kalorii.

8. Używaj ostrych przypraw
Chili, papryka, musztarda, chrzan, wasabi lepiej sycą, a rzeżucha uruchamia spalanie tkanki tłuszczowej.

9. Uprawiaj sport rano
Ja co prawda wolę iść na trening popołudniu albo wieczorem, ale robiłam treningi obwodowe rano. Najtrudniejszy jest ten moment w szatni, kiedy pojawia się myśl: chyba oszalałam, co ja tu robię o tej godzinie? Ale potem, w trakcie i po treningu, jest super. Rano można biegać (także na bieżni), jeździć na rowerze, pływać. Taki poranny trening bardzo podkręca metabolizm.

10. Buduj "sportowe" relacje
Czasami może nawet za dużo mówię o sporcie, ale zauważyłam też, że znajomi lubią o tym słuchać. No i dzięki treningom nawiązałam wiele nowych znajomości. W grupie zawsze raźniej.

W zasadzie oprócz tego, że nie zawsze udaje mi się przespać 7 godzin na dobę, to stosuję wszystkie powyższe zasady. Właśnie temu zawdzięczam dobre samopoczucie, energię i zadowolenia ze swojego wyglądu. Polecam :)

Kinga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz